Na hlavě hřívu, na sobě pestré šaty a v těle hada, který se omotá kolem nohou tanečníků a takřka okamžitě uštkne. Nezvládnutý tanec pak prý nejde zastavit a zoufalí lidé prosí o vysvobození.
Americký zpěvák nikdy nezískal žádné hudební ceny, na nebe vstoupí asi daleko dřív než do jakékoliv síně slávy, přesto patří šestašedesátiletý černošský zpěvák a jeho životní příběh mezi novodobé hudební zázraky.
Trojice DJů a turntablistů z Ottawy: Bear Witness, DJ NDN a DJ Shub reprezentuje městskou indiánskou komunitu a kulturní proměny původních obyvatel Kanady.
Americká kapela, co vás za zvuku vazbícího banja přibije na pomyslný hudební kříž.
Existuje reálná možnost, že bychom znovu propadli calypso? A v 60. letech dobře rozehraná partie nabrala na atraktivnosti jako když ji vedl Harry Belafonte? Všechno je možné: vždyť o hudbě Garifunů z jihoamerického ministátu Belize neměl také nikdo ani zdání, než přišel producent Ivan Duran a vysoce napravděpodobný celosvětový zájem o garifunskou pacandu proměnil ve skutečnost.
V pražském Paláci Akropolis vystoupila v rámci Respectu Plus 2. října dlouholetá senzace scény world music: skupina The Garifuna Collective. Během báječného koncertu macatá zpěvačka Desiree Diego několikrát poděkovala Andy Palaciovi za všechno, co pro garifunskou hudbu udělal.
Kanadsko-americký zpěvák a skladatel požehnaný zranitelným hlasem, který udělal Leonarda Cohena dědečkem. „Ambiciózní jako Sufjan Stevens, extravagantní jako Ludvík XIV. ale především originální písničkářská hvězda dnešních dnů,“ napsali o něm v New York Times, kde také nejvýstižněji popsali Rufusovu hudbu: barokní pop.
Akordeonový rebel nabízí mexickou cumbiu ostrou jak chilli papričky a samozřejmě, i třaskavou skladbu Cumbia Sobre El Rio z filmu Babel.
Pro strhující život přirovnávají bohémskou mexickou zpěvačku Chavelu Vargas k Judy Garland, Billie Holiday, Edith Piaf nebo Janis Joplin. Na rozdíl od nich, i když horko těžko, ale kontroverzní lesbička a těžká alkoholička i ty nejstrmější pády přežila.
Židovská hudba zase jinak. Bývalý kytarista a zpěvák Balkan Beat Boxu Jeremiah Lockwood si v newyorském Brooklynu usmyslel vrátit zpěvu kantorů ze synagog rituální intenzitu tím, že do nich dost překvapivě implantoval funky s africkými rytmy. V kapele Sway Machinery ho při tom doprovázejí muzikanti od Toma Waitse, Arcade Fire, Antibalas a Yeah Yeah Yeahs.