V Uherském Brodě vystoupila americká bluesová zpěvačka Shemekia Copeland
Tak se v Praze po čase objevil Brad Stratton a v nově obnovené Malostranské Besedě zahráli na společném koncertě Snake Eaters a Circus Praha
Koncert skupiny Kuzmich Orchestra se konal v letohrádku Hvězda jako součást doprovodného programu k výstavě 200 dm3 dechu. Vystoupili na něm kromě členů Kuzmich Orchestra Doroty Baarové a Josefa Ostřanského také hosté Petr Nikl a Ondřej Smeykal.
Dubioza Kolektiv, to je neskutečná smršť moderních a tradičních stylů jako jsou dub, reggae, bosenský folklór, pořádně ostré a hlasité kytary a hip hop. O vokály se starají dva rapující týpci, do jejich flows míchá DJ různé syntetické chytlavé beaty, bubeník nedává oddychnout paličkám.
25. 2. 2010 vystoupila v Paláci Akropolis v Praze belgická balkánská dechovka v níž hrají vlámští, francoužští a italští hudebníci. Diváky nadchla od prvních tónů,na jejich tvářích se rozzářil úsměv a ve chvilce jich většina tančila.
Jakoby se nechumelilo, navzdory ekonomické krizi a s vědomím chystání oslav pětadvacátých narozenin na příští rok, což znamená nevystřílet si patrony předem, předvedly Folkové prázdniny opět své parádní číslo: obohatily, bez varování překvapily a zabalily do nádherné hudby.
Pohoda je sice především hudební festival, ale nechybělo na ní ani spousta nehudebních aktivit. Návštěvníci se mohli účastnit nejrůznějších workshopů (výtvarných, tanečních...), sledovat divadlo, filmy, zapojit se do debat s publicisty.
Čtyři dny trvající multižánrový festival Colours of Ostrav skončil. Osmý ročník Colours of Ostrava navštívilo více než pětadvacet tisíc lidí. Na všech scénách se během čtyřdenního hudebního maratonu vystřídalo celkem na tisíc účinkujících. Provoz pestrobarevné akce zajišťovalo dalších patnáct set lidí, sto dvacet členů měla ochranka dohlížející na pořádek.....
Otázka na vracející se z festivalu v německém Rudolstadtu se nemění: jaký letos byl? Zatímco u jiných akcí má spíš zdvořilostní charakter, u Rudolstadtu je spojena s podtextem: co vás tu bouchlo do uší. Je totiž považován za významnou bránu world music do Evropy. Na minulost, především v souvislosti s krizí, kdy organizátoři vytvořili doslova letecký most mezi durynským městem a Karibikem nebo Indonésií, sice můžeme zapomenout, i tak byl letošní program zajímavý a Rudolstadt své přirozené kouzlo nečekanosti neztratil.
Existuje názor, že mainstream napadl vir mystických rituálů. Zmutoval v něm ale do podoby povrchních hrátek. Respect, nejstarší domácí festival world music, nabídl 26. -27. července jejich původní verzi: pohanský šamanismus ze Sámilandu, vzývání duchů tajného loveckého bratrstva z Mali, obřadní tanec Sedmého měsíce z Konga nebo hudbu z kraje knížete Draculy. Alespoň tak lze také vnímat letošní ročník, „respektovaný“ i deštěm. Ne, že by nesprchlo, ale nic velkého si nebesa raději nedovolila.