How the City Sings (2016)

Sam Carter

Proper Music

09.10.2016 | Anglický kytarista a zpěvák nové album věnoval Londýnu a lidem co v něm žijí a milují se a sdílí na něm obdiv ke zlaté éře anglického folkrocku 60. let. Propadá mu také s přáteli ve False Lights, skupině nominované na BBC Folk Awards 2016.

Sam Carter na albu straní  i křehkým písním za doprovodu klavíru producenta alba Neila Cowleyho, dvorního muzikanta zpěvačky Adele.  Nemíří  tím do popových pater, tak to zkrátka v dnešním anglickém folku chodí a rockoví producenti jeho nejvýraznějším osobnostem pomáhají nacházet pro staré tradiční písně nová východiska. Brilantní finger-picking kytarista Sam Carter, podle mnohých asi nejlepší své generace,  je stále častěji srovnáván se slavným Richardem Thomsponem, hlavním architektem anglického folkrocku. Především pro dokonalé zvládnutí alektrické a akustické kytary a vyváženou směs jemných a rockově ohnivých skladeb. Na britské folkové scéně se přirovnání ale neubráníte, každý ve vás slyší kohosi z minula: důkaz, že i přes moderní inovace, vklady experimentální elektroniky a osvěžujících vlivů odjinud,  se i moderní folkaři drží základních kódů.  Carter se k nim programově hlásí,  obdiv k dávným hrdinům neskrývá, za pouhého epigona ho ale brát  nemůžeme. K folkrockovým formulkám dosazuje  čerstvý zvuk a ve vlastních skladbách odkazy na aktuální společenské dění. Tradice mu tedy není vším.

Před usazením v Londýně procestoval Sam Carter kus světa, spolupracoval s africkými a indickými hudebníky a velkou zálibu našel v americké hudbě. Nedivme se proto, že v jeho uhrančivém hlasu  slyšíme  ozvěny gospelu a sacred harp.  K tradičním folkovým  skladbám dosazuje  Carter čerstvý zvuk a ve vlastních pak  odkazy na aktuální  společenské dění. Vše podtrženo  jeho účastí v eruptivní kapele False Lights: naplnění společného artrockového snu s vizionářem Jimem Morayem.

Proper Music