Young In All The Wrong Ways (2016)

Sara Watkins

New West Records

09.10.2016 | Americká zpěvačka a hudebnice na třetí sólové desce naprosto přehodnotila většinu svých hudebních priorit. Housle, svůj celoživotní ústřední nástroj, například zaměnila za elektrickou kytaru, což se odrazilo ve většině z deseti skladeb.

"Jedná se o album rozchodu sám se sebou," tvrdí Sara, což je možná dobré trochu osvětlit. Pokud od ní budete čekat moderní bluegrass, jaký hraje se skupinou Nickel Creek nebo indie folk s nástinem americany z předchozích dvou alb, nedočkáte se. Namísto toho s elektrickou kytarou a hvězdnou kapelou předkládá sadu docela ostrých rockových písniček, jakou je například Move Me.

"Když jsme byli mladí, existovala jen absolutní pravda. Stáli jsme si po boku a bránili jsme ji. Dnes sice pořád kráčíme společně, ale někdo už jde přece jenom o něco napřed a jiný pozadu. A pokud hledáte odpověď proč tomu tak je, omlouvám se, asi jsem slepá, neznám ji," zpívá Sara Watkins ve skladbě Invisible a odkrývá tak své rozpoložení o ztrátě osobní identity a svému postavení na současné americké písničkářské scéně. Jakoby se chtěla od všech daných definic a očekávání odstřihnout a být snad poprvé v životě sama za sebe.

Kmitá v rozmezí emocí, vzteku, intimních osobních úvah a občas ze skladeb prosvítá smutek, i když nejvíc z nich slyšíme radostné uvolnění z nalezené odvahy nenechat se nikým a ničím omezovat. "Když žijete dost dlouho, začnete přemýšlet o seznamu věcí, které byste měli udělat. Rozhlédla jsem se okolo sebe a zjistila, že jsem často nebyla na místech, na kterých bych chtěla být. Nové skladby dokumentuje přesně ten zmatek který se ve mě odehrával, kdy jsem cítila, že se něco musí změnit  a stále nemohla přijít na to, jak toho docílit. A tím, že jsem se vlastně ztratila, jsem vlastně našla novou cestu," vysvětlila Sara Watkins.

New West Records