These Changing Skies (2013)

Elephant Revival

Itz Evolving Records

26.05.2014 | Americký akustický kvintet s nálepkou transcendentální folk.

Není z jeho dílny, ani sami členové prý netuší, co tím dotyčný myslel, ale výzvě popsat svou instinktivní směs neofolku, bluegrassu a irsko-skotské tradice čelí nemlich neurčitě. "Když selžou slova, začne mluvit hudba", uvádějí Elephant Revival v úvodě profilu. Recenze v magazínu Songlines fantasticky sezpívané multiinstrumentalisty považuje za "Americana verzi Pentangle", což do názorového spektra vnáší ještě větší zmatek, i když je tím především myšlena odvaha, s jakou zpěvačka a hráčka na valchu Bonnie Paine, mandolínista Sage Cook, kytarista Daniel Rodriguez, houslistka Bridget Law a kontrabasista a banjista Dango Rose po svém překračují žánrové kategorie. "Hrát jeden žánr, tak se unudíme," tvrdí.

Každá ze skladeb nese jinou pečeť: i bluesovou, gypsy, kabaretní a jazzovou. Jejich vysokou devizou jsou určitě hlasy - sólové i sborové - a zdvojené housle připomenou tak trochu "folkový minimalismu" anglické skupiny Spiro.

Texty: rádi by Nejvyššímu správci planety co nejvíc píchli s ochranou přírody a lidem obecně, ovšem bez úporného environmentalního aktivismu.  Ostatně název skupiny a přírodní idea vzešla z příběhu: Dango Rose se živil buskingem v chicagské zoo před sloním výběhem. Násilné oddělení "sloních manželů" vedlo k tomu, že oba zemřeli, což naštvaného Roseho přivedlo na myšlenku založit "nerozdělitelnou" kapelu.

Předchozí dvě alba a koncerty s Bélou Fleckem a Devotchka dostaly Elephant Revival do pozice nadějné indie folkové kapely,  These Changing Skies natočené v kultovním Bear Creek studiu v produkci Ryana Hadlocka (The Lumineers) jim už nastavilo hvězdnou ohlávku.

Itz Evolving Records