Folow Me Down

Sarah Jarosz

Sugar Hill

27.10.2011 | Bluegrass na způsob Radiohead

Dvacetiletou vynikající zpěvačku a multiinstrumentalistku z Texasu i na druhém album doprovází hráčská elita: Béla Fleck, Jerry Douglas, Stuart Duncan nebo Punch Brothers. Znovu se také hlásí jako silná autorka, ochotná přiznat lásku k britským Radiohead a Dylanovi. Už s debutem Song Up In Her Head se před dvěma lety dostala do povědomí a nominovali ji na Grammy, ale teď to vypadá, že ji začínají poslouchat i ti, co by si o bluegrass neopřeli ani kolo: až zas tak úplně „modrotravní“ Jarosz totiž není, přesahuje do folku, moderní old-time jakou se prezentuje Abigail Washburn a indie rocku; a zajamovala si s Mumford & Sons.

Takže geniální hudební dítě? Blbost, s takovými není sranda a není vůbec jisté, jestli by ji pak Tom Waits dovolil zpívat svoje písničky a na otázku co si představuje pod chvílí, kdy si bude moc dát příští rok pivo, by zřejmě neodpověděla: „Monumentální záležitost.“

Nevypadá ani jako předčasně dospělá, uchytřelá intelektuálka s banjem, mandolínou, kytarou a dulcimerem, ale najděte holku co syrově zhudební truchlivou báseň Anabelle Lee od Edgara Alana Poe a s Danem Tyminskim (od Alison Krauss) ji zazpívají, až máte chuť ten hrob Anabelle vykopat i kdyby byl ve skále. V otevírací skladbě Run Away ji hlasem doplní o třicet let starší Shawn Colvin a v nádherně s banjem uchopené dylanovce Ring Them Bell Vince Gill.

Troufnout si na ikonickou skupinu Radiohead a zastoupit Yorkeho drásavý vokál v naléhavé skladbě The Tourist, no páni, to není drzost, ale přesvědčivé soucítění, na její věk neuvěřitelné: zpívají s ní Punch Brothers a spolu s banjem slyšíme violu a mandolínu. Radioheadskou atmosféru pak nasála také Jaroszové skladba The Muse s vokálem Sarah Siskind.

Slavný producent Gary Paczosa (Alison Krauss, Dolly Parton) si už v sedmnácti Sarah Jarosz nevyhlédl náhodou nebo na popud unešeného Tima O'Briena, moc dobře okamžitě rozpoznal její obrovský talent a schopnost posunout bluegrass do čerstvých vod. Že šlo o vizionářské rozhodnutí potvrzuje tohle skvělé album.

Sugar Hill